Ledelse af nyetableret møde- og arrangement, medlemsservices, markedsføringsafdeling: Ansvarlig for at skabe samarbejde og fælles retning i en ny-etableret afdeling i et interessant spændingsfelt mellem udvikling, innovation og markedsføring. Organisationsforandringen fordrer en ekstra ledelsesindsats og sparring med fagansvarlige og medarbejdere, ligesom det kræver tæt samarbejde med afdelinger-ne og at få at skabt endnu mere sammenhæng mellem de ydelser, afdelingerne leverer.
Fælles hverveindsats mellem forbund og a-kasse: Udvikling og samtænkning af hverveindsatsen målrettet til studerende siden 2014. Indsatsen øgede rekrutteringen med 10% årligt gennem øget fælles tilstedeværelse fysisk og via den digitale platform studerende.dm.dk. Den næste store opgave var fastholdelse af medlemmer. Gennem en åben og imødekommende organisationskultur, et segmenteret relevant dialogpro-gram og brug af medlemsdata til prokaktive medlemskontakt, lykkedes det at reducere churn med 5% efter det første 12 måneder.
Udvikling af brand og visuel identitet: Udvikling og modernisering af DM brand, kommunikationsplatform og visuel identitet. Formålet var at modernisere, digitalisere og skærpe organisationens profil, så den i højere grad trænger igennem i kampen om faglige medlemskaber.
Styrket eksekvering og effekt af kampagner: Gennem konstante test, optimerin-ger og udvikling af nye indsatser, er det lykkedes at skabe særdeles effektive kampagner med stærke kernefortællinger, skarpe indholdsformater og et effektfuldt mediemiks. Det har styrket kampagnernes gennemslagskraft og skabt målbar fremgang.
Innovativ og udvikling: Ansvar for at gøre digitalisering til en del af Dansk Magisterforening. Gennem at tage udgangspunkt i de mennesker vi ønskede at enga-gere frem for i organisationen selv lykkedes det at skabe match mellem organisationens behov og den enkelte medlems behov. Dette understøtter den strategiske organisationsudvikling gennem projektledelse af udviklingsopgaver, der går på tværs af hele organisationen (forbund, a-kasse, sektorer og afdelinger). Visionen med den digitale transformation er at skabe værdifulde medlemsoplevelser og øge medlem-mernes tilfredshed med DM.
Udvikling af medlemsservice gennem medlemsinddragelse og målinger: Kortlægning af medlemsrejsen/kontaktpunkter og en relancering af dm.dk medlems-selvbetjening. Resultat var, at 20% af medlemshenvendelser gik fra telefon til selvbe-tjening, hvilke frigav ressourcer til medlemsvendt arbejde.
Automatisering af medlemskommunikation: Implemtering af ny omnichannel marketing automation platform (Agillic). Ud fra data udviklede vi en ny segmente-ringsmodel med det formål at blive mere relevant i vores kommunikation. Det gjorde det muligt at optimere og automatisere medlemskommunikationen fra e-mail til auto-matiseret flows ved ex. besøg på dm.dk. Idet kommunikationen blev mere relevant øgede vi bl.a. opningsrate fra 16.75%-25.98% med en klickrate på 2.98.
Karriereveje: Vi udviklede et digitalt værktøj til medlemmer, som var igang med at søge job eller som overvejede at skifte branche. Værktøjet blev lavet i samarbejde med Analyse & Tal, og bygger på en unik kombination af data fra Danmarks Statistik og analyser af to millioner jobopslag fra Jobindex. Værktøjet bruges i dag aktivt i den daglige karriererådgivning.
Møder, efter og videruddannelse: Ansvarlig for et nyetableret team, der står for drift af Akademikerhuset og Akademikertårnet på Frederiksberg samt strategiudvikling og eksekvering af alle DM og FKI (Bibliotekarforbundet) efter- og videruddannelese tilbud. Opgaven var effektivisering og drift af de mere end 400 årlige arrangementer. Teamet stod for eksekvering og udvikling i tæt tværgående samarbejde med den øvrige organisation. Vi solgte og afviklede møder, efter og videruddannelse fra 10 personer til 1000 gæster indendørs og udendørs. Som følge af Corona 2020 har jeg udviklet nye afviklingskoncepter og afholdte flere fulde on-line konferencer og hybrid konferencer.